Menu

giati

A+ A A-

26 Μάιος 2015

Εσύ πόσο γάλα πίνεις;

Γράφτηκε από: Τόνια Χανιώτη, Κατηγορία: Υγεία, Babytips Blog, Hits 3934

Ποιες βιταμίνες προσλαμβάνουμε, τι σημαίνει ομογενοποιημένο και παστεριωμένο, μέχρι ποια ηλικία το χρειαζόμαστε.

Εσύ πόσο γάλα πίνεις;

- Εσύ πόσο γάλα πίνεις; με ρώτησαν τα μικρά.

- Λίγο λιγότερο από εσάς γιατί εγώ μεγάλωσα πια! (ψέμα 1ο)

- Μαμά, ξέρεις τι σημαίνει ομογενοποιημένο γάλα; Παστεριωμένο;

- Και βέβαια ξέρω (ψέμα 2ο). Τρεχάτε να ψωνίσουμε τώρα και τα συζητάμε στο σπίτι αυτά...

Στο σπίτι όσο απασχολούνταν με τον σκύλο, εγώ έψαχνα πληροφορίες στο internet. Γιατί όσα γνωρίζω για το γάλα δεν μπορώ να τα εκφράσω με σαφήνεια και σιγουριά. Έτσι μάζεψα όλες τις πληροφορίες που χρειαζόμουν:

deltamoms

Photo credits: deltamoms.gr

  • Μία ισορροπημένη διατροφή παιδιού καλό είναι να περιέχει 3 ποτήρια γάλακτος των 250 ml τον 1ο και τον 2ο χρόνο της ζωής του. Από τον 3ο χρόνο και μετά, αρκούν 2 ποτήρια γάλα την ημέρα των 250 ml.
  • Το γάλα αποτελεί την πρώτη και μία από τις σημαντικότερες τροφές του ανθρώπου σε όλη τη διάρκεια της ζωής του. Είναι μία τροφή που συνδυάζει τα τρία βασικά θρεπτικά συστατικά: υδατάνθρακες, λίπος και πρωτεΐνες. Επίσης περιέχει σίδηρο, ασβέστιο (μισό κιλό γάλα δίνει πάνω από το 60% του ασβεστίου που χρειάζεται ένα παιδί) και βιταμίνες όπως βιταμίνη Α, C  και βιταμίνη D, καθώς και Β1, Β12 και νιασίνη.
  • Στο γάλα υπάρχουν όλες σχεδόν οι υδατοδιαλυτές και λιποδιαλυτές βιταμίνες. Η υψηλή περιεκτικότητα του γάλατος σε βιταμίνη Α ενισχύει την αύξηση των ιστών και βοηθά στη διαμόρφωσή τους κατά την ανάπτυξη, ενώ παράλληλα προφυλάσσει το δέρμα και τα μάτια.

BabytipsGala2a

  • Αποτελεί επίσης, πηγή ριβοφλαβίνης (βιταμίνη Β2), η οποία συμβάλλει σημαντικά στην ανάπτυξη και κατέχει σπουδαίο ρόλο στο μεταβολισμό. Συγκρινόμενο με τις υπόλοιπες ζωικές τροφές, είναι η πιο ενδιαφέρουσα πηγή βιταμίνης C, η οποία δρα και αυτή ενισχυτικά στην απορρόφηση του ασβεστίου.
  • Το γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα αποτελούν την πλουσιότερη πηγή ασβεστίου και φωσφόρου. Το ασβέστιο καθορίζει τη δημιουργία γερών και υγιών οστών και γι’ αυτό είναι απαραίτητο στον διαρκώς αναπτυσσόμενο παιδικό οργανισμό. Επίσης, συμβάλλει στην ανάπτυξη γερών δοντιών, βοηθά στην πήξη του αίματος και αποτελεί ασπίδα προστασίας κατά της οστεοπόρωσης.
  • Για να αφομοιωθεί το ασβέστιο από τον οργανισμό, πρέπει πρώτα να απορροφηθεί από το έντερο, να περάσει στην κυκλοφορία του αίματος και μετά να φτάσει στα οστά. Το σημαντικότερο όμως ρόλο στην απορρόφησή του, παίζουν οι βιταμίνες D και C. Γι’ αυτόν το λόγο, το γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα εμπλουτίζονται συνήθως με τις βιταμίνες αυτές.

BabytipsGala3a

  • Αποτελεί εξαίρετη πηγή σιδήρου, ο οποίος συμβάλλει στη φυσιολογική γνωσιακή ανάπτυξη των παιδιών, και η βιταμίνη C βοηθά στην απορρόφησή του από τον οργανισμό.
  • Περιέχει τα πολύ σημαντικά ω6 (λινελαϊκό) και ω3 (α-λινολενικό) πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, τα οποία δεν συνθέτει ο ανθρώπινος οργανισμός και, επομένως, πρέπει να προσλαμβάνονται από τη διατροφή. Τα ω6 & ω3 είναι απαραίτητα για τη φυσιολογική ανάπτυξη και εξέλιξη των παιδιών, ενώ τα ω3 συμβάλλουν και στην ανάπτυξη του εγκεφάλου.
  • Τα περισσότερα είδη γάλακτος που πωλούνται στα καταστήματα είναι ομοιογενοποιημένα, γι’ αυτό και δεν παρατηρείται σχηματισμός στρώσης λίπους (κρέμας) στην επιφάνειά τους.
  • Παστερίωση ονομάζεται η θερμική επεξεργασία την οποία υφίσταται το νωπό γάλα, προκειμένου να καταστραφούν παθογόνοι μικροοργανισμοί που απειλούν την υγεία μας. Επιμηκύνεται έτσι και η διάρκεια «ζωής» του.

babytipsGala4a

  • Το γάλα ωφελεί και το χρειάζονται όλες οι ηλικίες.  Σύμφωνα με τον παθολόγο-διατροφολόγο Γιώργο Πανοτόπουλο, είναι μια πλήρης τροφή που ωφελεί άτομα κάθε ηλικίας, προσφέρει ασβέστιο, πρωτεΐνη και βιταμίνες,  θεωρείται δε βασική για παιδιά και ηλικιωμένους.

Όλη η έρευνα για αυτό το άρθρο ξεκίνησε από το deltamoms.gr και τη σελίδα http://www.deltamoms.gr/advance/advance-fresko. Από τα παραπάνω κατάλαβα πόσο βοηθούν  οι προσθήκες βιταμινών και ιχνοστοιχείων στο παιδικό γάλα.

Έμαθα πολλά, ένιωσα ακόμα πιο σίγουρη που έδινα στα μικρά μου ΔΕΛΤΑ Advance όλα αυτά τα χρόνια, λύθηκαν οι απορίες μου, ξεσκόνισα τις γνώσεις μου και ήμουν έτοιμη πια να απαντήσω στα παιδιά μου, χωρίς ψέματα και υπεκφυγές.

Τα φώναξα και τους εξήγησα ότι εγώ συχνά ξεχνάω να πιω το γάλα μου. Δεν έχω τη μαμά μου κοντά να μου το θυμίζει και θα ήθελα να το φροντίσουν αυτά. Να μου το υπενθυμίζουν το πρωί γιατί είναι καλό να πίνω κι εγώ 2 ποτήρια γάλα την ημέρα, όπως και αυτά. Είναι σημαντικό για την ανάπτυξη και την προφύλαξη των οστών, του δέρματος και των ματιών, των δοντιών, του εγκεφάλου και της γνωσιακής ανάπτυξης, και βοηθά στον μεταβολισμό και στην πήξη του αίματος.

 

πηγές: deltamoms.gr, Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Πληροφόρησης για τα Τρόφιμα (EUFIC), Iatronet.gr, Medreha.com, Kathimerini.gr

lineBrakeRoz

About the Author

Τόνια Χανιώτη

ToniaChΓράφω από μικρή,  έχω black χιούμορ, γελάω με τα παθήματα μου και μαθαίνω όσο μεγαλώνω. Σπούδασα Φωτογραφία στο ΤΕΙ Αθηνών και εργάστηκα πολλά χρόνια ως παραγωγός τηλεοπτικών διαφημίσεων. Αποφάσισα να τα παρατήσω όλα για να κάνω οικογένεια, αλλά τα μικρά όταν γεννήθηκαν ήταν μαμ, κακά και νάνι. Για κάποιο λόγο είχα αρκετό χρόνο τότε ... κι έτσι ξεκίνησα το Babytips.gr... Η πρώτη μου αγάπη είναι τα παιδιά μου. Έχω πολλές αγάπες όμως. Ολόκληρη την οικογένεια μου (είμαστε πολλοί), τον σκύλο μου, τους φίλους μου, τους φίλους των παιδιών μου, τη μουσική, τη φωτογραφία, τα ταξίδια με το τρένο, την καλή παρέα...

Leave a comment

You are commenting as guest. Optional login below.

epsype banner 730x90

BabytipsLogo1 200x64

To Babytips.gr είναι η πύλη πληροφοριών των νέων γονιών!

Βρείτε ιδέες για παιχνίδια, για δημιουργικές δραστηριότητες,

ενημερωθείτε για την επικαιρότητα, για ιατρικά θέματα, για

διατροφή, ανάπτυξη, ταξίδια κ.α.

Σας καλωσορίζουμε!

Αρχική

Ενημέρωση

Επικαιρότητα

Γονιός

Εγκυμοσύνη

Υγεία

 icon facebook 48  icon instagram 48   icon pinterest 48

Ανάπτυξη

Συμπεριφορά

Δραστηριότητες

Ταξιδεύοντας

Διατροφή

Blog

 icon twitter 48      icon google 48

Ποιοι είμαστε

Επικοινωνία

Προστασία Δεδομένων

Όροι Χρήσης

Όροι Διαγωνισμών

Sitemap