Η διαφορετικότητα στο σχολείο

Η διαφορετικότητα στο σχολείο

γράφει: Χριστίνα Μαγκλιβέρα (Ειδική παιδαγωγός)

Όλο και συχνότερα συναντάμε παιδιά που ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού. Μια λέξη που άδικα τρομάζει πολλούς γονείς.

Τα παιδιά με αυτή τη διάγνωση είναι τελείως διαφορετικά μεταξύ τους και μπορεί να έχουν από μια μικρή δυσκολία στην κοινωνική επαφή, μέχρι πιο σοβαρές δυσκολίες στη συμπεριφορά. Παιδιά που είναι ευαίσθητα, με αφοπλιστική ειλικρίνεια, με ένα διαφορετικό τρόπο σκέψης, με πολλές δυνατότητες και πολλές φορές με σπάνιες ικανότητες, καλούνται να προσαρμοστούν σε ένα σχολικό περιβάλλον που δεν είναι απαραίτητα δημιουργικό, αλλά αντίθετα είναι κάποιες φορές βαρετό, χαοτικό ή ακόμα και εχθρικό. Είναι όμως παιδιά που ανήκουν στο χώρο του σχολείου, έστω και αν κάποιες φορές χρειάζονται μια επιπλέον βοήθεια (παράλληλη τάξη, τάξη ένταξης). Ο θεσμός αυτών των τάξεων υπάρχει στις περισσότερες χώρες του κόσμου, από τα τέλη της δεκαετίας του '70.

Έχουν γίνει πολλές έρευνες για το αν η ένταξη σε "κανονικό" σχολείο βοηθάει τα παιδιά με δυσκολίες.

Τι γίνεται όμως με τα παιδιά που δεν αντιμετωπίζουν κανένα πρόβλημα;

Πολλοί γονείς αναρωτιούνται αν είναι καλό να υπάρχουν παιδιά με δυσκολίες μάθησης ή συμπεριφοράς  στην τάξη του παιδιού τους. Δεν υπάρχουν πολλές έρευνες στον τομέα αυτό, αλλά φαίνεται ότι υπάρχουν σημαντικά οφέλη για τα παιδιά χωρίς δυσκολίες, χωρίς να υπάρχει κάποιο κόστος στην ποιότητα της εκπαίδευσης που τους παρέχεται.

Τα παιδιά που δεν αντιμετωπίζουν δυσκολίες μπορούν να μάθουν:

Οι γονείς θα ήταν καλό να ενθαρρύνουν την επαφή με καινούργια ερεθίσματα και διαφορετικούς ανθρώπους από πολύ νωρίς, από την παιδική χαρά και τον παιδότοπο. Η σωστή αντιμετώπιση, η αποδοχή και η κατανόηση της διαφορετικότητας είναι πολύ σημαντική για όλους. Ένα μεγάλο μέρος του ταξιδιού της ζωής είναι να μάθουμε να ακολουθούμε τα άγνωστα μονοπάτια της και έτσι να μαθαίνουμε καινούργιες πτυχές του εαυτού μας. 

  

  

σχετικά άρθρα:

Μαθησιακές δυσκολίες

Δυσκολίες μάθησης και η σημασία της έγκαιρης διάγνωσης

Διαφορετικότητα. Πως την εξηγούμε στα παιδιά

Δυσλεξία. Μαθαίνω παίζοντας

Ξένες γλώσσες και παιδί

Το παιχνίδι ως μέσο μάθησης

 

Εμφανίσεις: 61374
Εκτύπωση
Χριστίνα Μαγκλιβέρα
Χριστίνα Μαγκλιβέρα

btcm1Η Χριστίνα Μαγκλιβέρα είναι Ειδική Παιδαγωγός. Είχε αποφασίσει ότι ήθελε να ασχοληθεί με τα παιδιά από την έκτη δημοτικού. Πριν ακόμα ξεκινήσει τις σπουδές της εργαζόταν εθελοντικά σε χώρους που την ενδιέφεραν. Από τότε, από το 1977 δηλαδή, της αρέσουν τα μικρά και δύσκολα πιτσιρίκια!

"Όλα αυτά τα παιδιά με τα οποία έχω δουλέψει, κατάφεραν να με κάνουν να διατηρήσω κι εγώ μια παιδικότητα, την αγάπη για το παιχνίδι, το χορό και τη μουσική"

CV Χριστίνας Μαγκλιβέρα, Ειδική Παιδαγωγός, M.Ed. - Πανεπιστήμιο McGill, Καναδά / Ειδική Αγωγή / Πρώιμη Παρέμβαση (καθοδήγηση, στήριξη οικογένειας, παρέμβαση στο σπίτι για παιδιά 1-4 ετών με αναπτυξιακές ιδιαιτερότητες ή / και δυσκολίες συμπεριφοράς). () τηλ. 6937762612, skype name: christi2612