Menu

giati

A+ A A-

Τα αμυλούχα τρόφιμα και το κρέας

  • Γράφτηκε από τον/την Owner - Administrator

Αξιολόγηση Χρήστη: 0 / 5

Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά
 

 

3162417027 5d88097e4b m eatting spagettiΡωτήσαμε τη Μαρία-Χριστίνα Αλεξοπούλου (Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος) για τη συχνότητα των αμυλούχων τροφίμων και του κρέατος, στα παιδιά.
Μας προτείνει τα αμυλούχα τρόφιμα (μακαρόνια, ρύζι, κριθαράκι, πατάτες) να συνοδεύουν πάντα το κρέας (μπιφτέκι, μπριζόλα, κοτόπουλο, ψάρι), η ποσότητα να μην ξεπερνά τα 140-150 γρ από την ηλικία των 8 ετών και πάνω, ενώ για μικρότερες ηλικίες τα 120 γρ. και το ψωμί ως συνοδευτικό μόνο για τα όσπρια.

 (photo by dean.mullin via compfight.com)

 "Τα αμυλούχα τρόφιμα (μακαρόνια, ρύζι, κριθαράκι, πατάτες) δεν θα πρέπει να αποκλείονται από το εβδομαδιαίο πρόγραμμα του παιδιού σας. Ωστόσο καλό θα ήταν να υπάρχει μέτρο όχι μόνο στη συχνότητα, αλλά και στην ποσότητα κατανάλωσής τους.

  • Αυτό που προτείνουμε πάντα στους γονείς είναι τα αμυλούχα τρόφιμα να βρίσκονται σαν συνοδευτικό στο ίδιο πιάτο μαζί με το κρέας (μπιφτέκι, μπριζόλα, κοτόπουλο, ψάρι).
  • Η ποσότητα να μην ξεπερνά τα 140-150 γρ, από την ηλικία των 8 ετών και πάνω, ενώ για μικρότερες ηλικίες συστήνεται ποσότητα ίση με 120 γρ.
  • Καλό είναι να μη συνοδεύετε το φαγητό του παιδιού σας με ψωμί, παρά μόνο στις περιπτώσεις των οσπρίων (φακές, φάβα, φασολάδα, φασόλια, ρεβύθια) ή κάποιου λαδερού (αρακάς, πράσινα φασολάκια, μπάμιες) φαγητού.

Μακαρόνια μπορείτε να προσφέρετε στο παιδί σας μέχρι μια φορά την εβδομάδα και στην ποσότητα που αναφέραμε παραπάνω.

Καλό είναι η σάλτσα να είναι σπιτική και κατά πρότίμηση κόκκινη και όχι λευκή. Για να την κάνετε πιο εύγευστη, μπορείτε να προσθέσετε λαχανικά όπως κρεμμύδι, καρότο και μανιτάρια. Προτιμάμε πάντα τριμμένο τυρί χαμηλό σε λιπαρά (τρικαλινό, νουνού, Fina, Milner).

 

Στο σημείο αυτό να τονίσουμε ότι καλό είναι να προσφέρετε στο παιδί σας αμυλούχα τρόφιμα ολικής άλεσης (μακαρόνια και ψωμί ολικής άλεσης, καστανό ρύζι), διότι έχουν πολύ περισσότερες φυτικές ίνες απ'ότι τα λευκά αμυλούχα τρόφιμα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το παιδί σας να χορτάσει πιο εύκολα (και άρα να μη ζητήσει παραπάνω ποσότητα) και να μην προκληθεί απότομη αύξηση στα επίπεδα του σακχάρου. Επιπλέον, λόγω του ότι δεν έχουν υποστεί επεξεργασία, διατηρούν μεγάλο μέρος των βιταμινών τους.


Σχετικά με το κρέας, καλό θα είναι το λευκό κρέας, το οποίο είναι το κρέας των πουλερικών (κοτόπουλο, γαλοπούλα) και των ψαριών, να καταναλώνεται σε εβδομαδιαία βάση αρκετά πιο συχνά απ'ότι το κόκκινο κρέας, το οποίο είναι το κρέας του μοσχαριού, του χοιρινού, του αρνιού.

Πιο συγκεκριμένα, συστήνεται 3-4 φορές/εβδομάδα λευκό κρέας και μόνο 1 φορά/εβδομάδα κόκκινο κρέας, διότι το κόκκινο κρέας έχει αρκετά υψηλότερη περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά απ'ότι το λευκό κρέας".

 

γράφει: Μαρία-Χριστίνα Αλεξοπούλου MSc, Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος,

www.paidi-diatrofi.gr


Μπορείτε να διαβάσετε: Συνταγές για μωρά και παιδιά, Φρούτα και λαχανικά εποχής. Ποιά είναι;, Τι να φάω στο σχολείο

epsype banner 730x90

BabytipsLogo1 200x64

To Babytips.gr είναι η πύλη πληροφοριών των νέων γονιών!

Βρείτε ιδέες για παιχνίδια, για δημιουργικές δραστηριότητες,

ενημερωθείτε για την επικαιρότητα, για ιατρικά θέματα, για

διατροφή, ανάπτυξη, ταξίδια κ.α.

Σας καλωσορίζουμε!

Αρχική

Ενημέρωση

Επικαιρότητα

Γονιός

Εγκυμοσύνη

Υγεία

 icon facebook 48  icon instagram 48   icon pinterest 48

Ανάπτυξη

Συμπεριφορά

Δραστηριότητες

Ταξιδεύοντας

Διατροφή

Blog

 icon twitter 48      icon google 48

Ποιοι είμαστε

Επικοινωνία

Προστασία Δεδομένων

Όροι Χρήσης

Όροι Διαγωνισμών

Sitemap